Haberler

Oyun Sektöründe Sanal Birikimi Reel Paraya Çevirmek Bile Mümkün

Abone Ol

İnfomag Dergisi'nde yayımlanan bir yazıda oyun sektörü ekonomik açıdan ele alınırken, sanal birikimi reel paraya çevirmenin bile mümkün olduğuna dikkat çekildi İnfomag Dergisi'nde yayımlanan bir yazıda oyun sektörü ekonomik açıdan ele alınırken,...

İnfomag Dergisi'nde yayımlanan bir yazıda oyun sektörü ekonomik açıdan ele alınırken, sanal birikimi reel paraya çevirmenin bile mümkün olduğuna dikkat çekildi İnfomag Dergisi'nde yayımlanan bir yazıda oyun sektörü ekonomik açıdan ele alınırken, sanal birikimi reel paraya çevirmenin bile mümkün olduğuna dikkat çekildi. Yazıda, mobil oyun pazarı büyüklüğünün 2014'te 12 milyar dolara ulaşmasının beklendiği kaydedildi.

İnfomag Dergisi'nde yayımlanan haberde oyun sektörünün dünyada hızla geliştiğine dikkat çekilirken, Türkiye'deki oyun sektörünün ise dünya pazarından küçük bir pay aldığı kaydedildi.

Yazıda Berlin'de organize edilen bir toplantıda tamamen sosyal etkileşim için kullanılan Facebook'un yöneticilerinin, Facebook'ta yüzde 80 oranında oyun oynanmasına şaşırdıklarına dikkat çekildi.

Türkiye'de ise oyun sektörünün önemli şirketlerinin birinde üst düzey bir yöneticinin "Oyunlara yönelik altyapı hazırlanıyor, burası oyunlara daha uygun platform haline getiriliyor. Bu da oyun yapımcıları için bir fırsat" dediği aktarılan haberde, Türkiye'de artan internet kullanımının online oyunların kullanımını tetiklediğini, sürekli değişen kullanım alışkanlıklarının tüketicileri farklı kanallara adapte olduğu kaydedildi.

-EN FAZLA 200 MİLYON DOLARLIK BİR PAZARIN SINIRLARI ÇİZİLİYOR-

Kaynakların 2011'deki dünya oyun pazarının büyüklüğü üzerine en az 60, en fazlada 80 milyar dolarlık bir yapıdan söz edildiği belirtilen haberde, kaynakların farklı rakamlara işaret ettiği vurgulandı.

Haberde, "Çünkü konsol oyunları, online oyunlar (MMO), sosyal oyunlar(Facebook oyunları) ve mobil oyunlardan oluşan sektör için Türkiye özelinde resmi, güncel bir araştırma bulunmuyor. Fakat 20'ye yakın sektör oyuncusunun ortaya koyduğu rakamlar; en az 100, en fazla 200 milyon dolarlık bir pazarın sınırlarını çiziyor. Bu da Türkiye oyun pazarının, dünya oyun pazarının sadece yüzde 2'si büyüklüğünde olduğuna işaret ediyor. Ekonomik kriz dönemlerinde gündeme getirilen "krizler fırsat doğurur' klişesi gibi bu küçük pazarın oyun sektörü için bazı fırsatlar içerebileceği uzmanların ortak görüşü. Türkiye'de internet kullanıcı sayısının 30 milyona dayanması, Türkiye'deki toplam internet abone sayısının 12 milyonu aşması, online oyun vadisindeki yeni iş modellerine ve yatırım fırsatlarına işaret ediyor. Oyun sektörü hacimsel öngörülerin oldukça zor yapıldığı bir alan. Sürekli genişleyen segmentasyon, yüksek büyüme hızı yüzünden çok farklı rakamlar çıkabiliyor ortaya. Seti Publishing Kurucu Ortak ve Oyungezer Yayın Koordinatörü Tuğbek Ölek, "Mesela PricewaterhouseCoopers'ın 2010 yılındaki ön görüsü oyun sektörünün 2014'de 86 milyar dolara ulaşacağı yönündeydi. Ancak bir yıl sonra Gartner'ın raporunda öngörünün 100 milyar dolara çıktığını görüyoruz' diyor. Online oyunlar sektörün parlayan yıldızı. Son dönemde aldığı yatırımla adından sıkça söz ettiren, Avrupa'nın önemli sosyal oyun şirketi Peak Games'in Kurucusu ve CEO'su Sidar Şahin, dünya oyun pazarının yüzde 45'ini "konsol oyunlar' olarak adlandırılan Wii, Xbox, Playstation tarzı cihazlar ile oynanan oyunların oluşturduğuna değiniyor. Şahin, konsol oyunların pazar payının gittikçe düşeceğine, yerlerini de online ve mobil oyunların alacağını düşünüyor" denildi.

-KONSOLLAR VE OYUNLARDAKİ ÖTV YÜKÜ-

Konsol oyun sektörü açısından, gelişmiş ülkelerde düşüş olduğunun pazarda yüksek sesle konuşulduğuna işaret edilen haberde, bu düşüşe rağmen konsol oyunlarının halen sektörün ilk göz ağrısı olduğu vurgulandı. Habere şöyle devam edildi:

"Sony Eurasia Kişisel Eğlence Ürün Grup Müdürü Murat Gebeceli, Türkiye'de 19 milyon hane olduğu düşünülürse bunun sadece yüzde 3,8'inde oyun konsolu bulunduğunu açıklıyor. Bu da Türkiye'nin oyun konsolu, video oyunları anlamında gidecek yolunun olduğuna işaret ediyor. Sektörün önemli oyuncularından biri Microsoft'un Xbox'u. Fakat Türkiye'de Xbox ürününün resmi dağıtımı halen gerçekleşmiyor. Buna rağmen grey marketten ya da çeşitli kanallardan Türkiye'ye Xbox girişinin yapıldığını tahmin etmek zor değil. Ürünün ülkemizde belirli bir pazar payına ulaştığı ise yüksek sesle konuşulan önemli iddialar içerisinde. Sektörün bir diğer oyuncusu Nintendo'nun Türkiye Genel Müdürü Hasan Çolakoğlu, sektörün başka bir boyutuna dikkat çekiyor. Çolakoğlu, oyun konsolları üzerinde yüzde 20 ÖTV olduğunu, oyunların üzerinde de yüzde 6,7 ÖTV bulunduğunu açıklıyor. Çolakoğlu ayrıca Türkiye'deki kopya ve korsan oyunun yaygınlığından da dem vuruyor."

-KORSAN PAZARI YÜZDE 40 DARALTIYOR-

Haberde ayrıca, oyun sektörünün her anlamda bir büyüme grafiği yakalamasının beklendiğini ancak korsan Pazar sayesinde sektörün hacminin yüzde 40 küçüldüğü belirtildi.

-SANAL BİRİKİM REEL PARAYA ÇEVİRMEK-

Oyunlardaki karakterin geliştirilmesi ve çeşitli malzemeler ile donatılması yoluyla hem oyun içi ekonomi hem de bu sanal birikimi reel paraya çevirerek oyun dışı bir ekonomi üretmek mümkün olduğunu kaydedildi.

-OYUN SEKTÖRÜNDE BİR MATRUŞKA -

Online oyunlar, sosyal oyunlar ve özellikle IoS (Apple) ve Android'in gelişimine paralel olarak da mobil oyun pazarı büyüklüğünün 2014'te 12 milyar dolara ulaşmasının beklendiğini belirtilen haberde, "Her yeni iş fırsatının başka bir fırsatı da beraberinde getirdiğini söylemek yanlış olmaz. Matruşka gibi her oyunun içinden yeni bir oyun çıkması muhtemel" denildi. - Ankara

Kaynak: ANKA / Ekonomi

Hasan Çolakoğlu Facebook Ekonomi Türkiye Berlin Ekonomi Haberler

Bakmadan Geçme

1000
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Haberler.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
title