Ağca'nın Silah Sesleriyle Başlayan Müzikal
Tarihin en önemli anlarından biri, 13 Mayıs 1981'de Vatikan'daki Aziz Petrus Meydanı'nda yaşanacak, üstü açık beyaz Papalık cipiyle halkı selamlayan Katoliklerin ruhani lideri Papa 2. Jean Paul, Mehmet Ali Ağca'nın kurşunlarının hedefi olacaktı.
Tarihin en önemli anlarından biri, 13 Mayıs 1981'de Vatikan'daki Aziz Petrus Meydanı'nda yaşanacak, üstü açık beyaz Papalık cipiyle halkı selamlayan Katoliklerin ruhani lideri Papa 2. Jean Paul, Mehmet Ali Ağca'nın kurşunlarının hedefi olacaktı. Dünyanın nefesini tutarak beklediği acil müdahale ile yaşama tutunması sağlanan Polonyalı lider, 2005 yılında son bulan hayatı boyunca bu sarsıcı saldırının izleriyle yaşayacaktı. Havari ismi olarak 2. Jean Paul'u seçmiş olan Karol Wojty'a'nın hayatını konu edinen müzikal de bu nedenle, bu trajik olayın canlandırıldığı sahne ile başlıyor.
"Karol Wojty'a: Gerçek Hikaye" adıyla Roma'daki Brancaccio Tiyatrosu'nda izleyiciyle buluşturulan eserde, saldırıyı simgeleyen iki el silah sesinin ardından güvercinlerin uçuşması ve Ağca'yı oynayan aktörün kaçmaya çalışırken halk tarafından durdurulmaya çalışılması canlandırılıyor. Hastane koridorunda yaşam ile ölüm arasında gidip gelmeyi betimleyen sahneler ve anlatımlardan sonra zamanda geriye gidilerek, Polonya Wadowice'de doğan Karol Wojty'a'nın 9 yaşındaki haline geçiş yapılıyor.
DİN ADAMLIĞI DEĞİL, İNSANİ YÖNÜ ÖN PLANA ÇIKARILDI Ducio Forzano'nun yönettiği ve orijinal müzikleri ve şarkı sözleri İsrailli şarkıcı Noa tarafından hazırlanan müzikalde, 27 yıl Katolik alemine liderlik etmiş olan Karol Wojty'a'nın din adamlığından ziyade, insani yönü ve özel hayatına ağırlık verilmiş. Bu nedenle ruhani lider bir kez dahi beyaz Papalık cüppesi ile belirmiyor sahnede. Gösteride, eğitim ve dini inanca önem veren bir ailede yetişmiş olan Wojtyla'nın Polonya'da geçen çocukluğu ve gençliğinden, Papa olarak seçilmesine kadar olan hayatının en anlamlı bölümleri ele alınıyor. En çok sevilen Papaların başında gelen 2. Jean Paul'un tiyatro ve spor tutkusu ile Nazizm ve komünizme karşı mücadelesi de sahnede hayat buluyor.
HOLOGRAMLI, AYNALI SAHNE Teknolojik efektlerle bezenmiş müzikalin sahne tasarımı ise nadir rastlanabilecek tarzda yapılmış. Müzik, tiyatro ve sinema arasında bir sinerji yarattığını söyleyen Yönetmen Forzano, klasik bir sahne yerine, 45 derece yatık bir şekilde sahne üzerine yerleştirilmiş olan dev ayna sayesinde, aktörler ve sahnedeki objelerin yansımasını da kullanmış. Yukarıdan inen ince panellerle gösterilen videoların yanı sıra, hologram tekniğiyle (lazer ışınlarına dayanılarak gerçekleştirilen üç boyutlu görüntü işlemi) ara sıra beliren karakterler de sahneye ilginç bir hava katmış. 15 Nisan'da Roma'da sahnelenmeye başlanan iki perdelik eser, 4 Mayıs'a kadar izlenebilecek.