Ak Partili Yurttaş: Sanatın Biricik Gayesi Güzeli Aramaktır
AK Parti Manisa Milletvekili Muzaffer Yurttaş "Sanatın biricik gayesi güzeli aramaktır" dediAK Parti Manisa Milletvekili Muzaffer Yurttaş "Sanatın biricik gayesi güzeli aramaktır" dedi.
AK Parti Manisa Milletvekili Muzaffer Yurttaş "Sanatın biricik gayesi güzeli aramaktır" dediAK Parti Manisa Milletvekili Muzaffer Yurttaş "Sanatın biricik gayesi güzeli aramaktır" dedi.
Ankara'da Hattat Muhammed Necib in Hüsn-i Hat sergisini ziyaret eden Yurttaş, "Hattatın gayesi de güzeli, en güzeli arama cehdinden başka bir şey değildir; kamış kalem, aherli kağıt ve is mürekkebi üçlemesi bu güzelliği, hattatın parmaklarıyla kemale erdirir. Kamış kalemin içine bir nefes gibi çektiği is mürekkebinin, zarif bir dokunuşla aherli kağıdın üzerinde bıraktığı izlerin mükemmel bir nispet fikriyle bir levhaya dönüşmesidir hat sanatı" değerlendirmesinde bulundu.
Hattat Muhammed Necib'in Hüsn-i Hat sergisini hayranlıkla gezdiklerini belirten Yurttaş, "Üstadımızın ellerine, yüreğine sağlık. 'Her sanat eseri sahibinin imzasını taşır' derler. Üstadımızın attığı her imza onun mütevaziliğini ve açmış olduğu sergisinin sembolü gibi duruyor. İşte sanat ve işte sanatçı! Sanat halk ve Hak içindir. Çizgilerdeki zarafet, renklerdeki göz kamaştırıcı ahenk bir araya gelerek üstadımızın emekleri ve yüreğindeki güzellik sayesinde muhteşem bir eser ortaya çıkmış.Tüm sanatseverlere ve sanat dostlarını mutlaka Hattat Muhammed Necib in Hüsn-i Hat sergisine gelip görmeye davet ediyorum" dedi.
Hat sanatının "Uzun ve sabırlı bir yolculuk hali" olduğunu ifade eden Yurttaş, şöyle devam etti:
"Hattatın kalemi tutuşu, döndürüşü, kalemi kağıda tam veya kısmen temas ettirmesi, iniş ve çıkışlardaki ahengi hurufatı kemale erdirir, hurufat kemale erdikçe hattat tevazuu da kemalin yolculuğunda mesafeler kat eder. Hattatın yolculuğu da aslında noktanın yolculuğu gibidir. Hattat bütün hesabını ve harf ve kelime arasındaki mesafeyi, harflerin boylarını, derinliklerini, düzlüklerini, genişliklerini ve uzunluklarını kalemin ağız genişliğine göre tesbit edilen nokta ile yapar ve o muhteşem nispet fikir de burada taayyün eder ve satır esası, dairevi, beyzi, müsenna ve tuğra adı altında istif ve terkib doğar. Hat güzeli ararken yalnızca şekilden ibaret kalmaz ve şekil ile mana arasında da bir estetik bir köprü inşa eder. Çünkü hat hem seyredilecek kadar güzeldir hem de okunacak ve anlaşılacak kadar sarihtir. Hat yalnızca çizgilerin ahenginden ibaret değil, çizgilerle mananın bütünleşmesidir. Aynı zamanda çizgilerle mananın ve mekanın da bütünleşmesidir."
"Bir camiin mihrabına Ayete'l-kürsinin yazılması, kubbesine İhlas Suresi'nin nakşı, bir medresenin kapısına ilimle ve alimlerle ilgili ayet ve hadislerin yazılması, mezar taşlarına fani dünyanın tasvirinin çekilmesi hep çizgi-mana-mekan bütünleşmesidir" diyen Yurttaş, "Bu sebepledir ki tekkelerdeki seyr-i sül'ukun her merhalesinde inkişaf eden talib gibi, hattat da çizgiye dönüşen her noktanın aherli kağıtta bıraktığı izlerle birlikte inkişaf eder. Hattatın sanatı büyüdükçe kendisi tevazu içinde Vav gibi boynunu büker. Hocanın dizinin dibinde ve terbiyesinin altında uzun ve sabırlı bir yolculuk halidir hat. Yolculuğun tüm taksiratı Elif'in doğruluğuna yaslanarak düzeltilir, Elif bir sırat'ı müstakim gibi bütün eğrilikleri doğruluğa tebdil eder. Yolculuğun bütün kibri adeta kendi içinde kaybolacak kadar bir noktaya dönüşen mahfiyatkar Mim'in tevazuunda örselenir" şeklinde konuştu. - Ankara