Forum Perakendecilik Konferansı
KÜMPEM Forum Perakendecilik Konferansında akademi ile iş dünyası buluştu.
"DOĞRU MODELLEMELER SATIŞLARI YÜZDE 3-4 ORANINDA ARTIRIYOR"
Koç Üniversitesi Migros Perakende Eğitim Merkezi (KÜMPEM) tarafından düzenlenen Perakendecilik Konferansı'nda akademik modellerin dünya devi perakende markalarının satışlarını yüzde 3-4 oranında artırdığı belirtildi. Türkiye'de Perakendeciliğin Geleceği, Yerel ve Küresel Büyümeyi Yönetme' başlıklı oturum Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, Koton Mağazacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ve Teknosa Ticaret A.Ş. CEO'su Mehmet Nane'nin katılımıyla gerçekleşen panelde, inovasyon ve yenilikçiliğin perakendede fark yaratan bir bakış açısı olduğu bilgisi verildi.
Koç Üniversitesi Migros Perakende Eğitim Merkezi (KÜMPEM) tarafından düzenlenen 'Perakendecilik Konferansı' 18 Mayıs 2012 günü Conrad Otel'de sektör üst düzey yöneticileri ve temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşti. Akademi ve iş dünyasının bir araya geldiği konferansta perakendede operasyon ve pazarlama alanındaki yenilik ve gelişmeler hakkında konuşmalar yapıldı.
Boston Consulting Group Atina Ofisi ortağı ve yönetici direktörü Camille Egloff Mitler, "Gerçekler" başlıklı konuşmasında dünyada değişen dengeler ve yeni trendlerden örnekler verdi. Gelişmiş ülkelerde tüketicilerin daha temkinli harcama yapmaya yönelirken; Çin, Hindistan gibi gelişmekte olan ülkelerde harcamaların markalı ve lüks ürünlere doğru kaydığını belirten Egloff, Türkiye'nin her açıdan çok dikkat çektiğini ve global oyuncuların pazara girmek için takvimlerini oluşturduklarına dikkat çekti.
Kaliforniya Üniversitesi Anderson School Operasyon Yönetimi Profesörü Felipe Caro, Zara'da envanter yönetimi ve hızlı moda perakendecilik ağı konusunda bir konuşma yaptı. Zara'da mağazalara ürün dağıtımı yapan 60 kişi 1.3 saniyede bir karar verdiğini ve de gelişmiş modellerle optimum dağılım belirlendiğini vurguladı. Ayrıca Prof. Felipe Caro, KÜMPEM Forum Perakende Konferansı'nın Türkiye'deki sektörü anlamaları açısından çok faydalı olduğunu söyledi. Zara'da envanter yönetimi ve hızlı moda perakendecilik ağı araştırmaları ile tanınan Prof. Caro, Koton'un operasyonundan etkilendiğini, özellikle çift dijitli büyüme rakamlarının çok az perakendeciye nasip olduğunu söyledi.
Koton Mağazacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz; "Ürün yerelleşmezse müşteriyi ikna etmek zorlaşır"
Konferans çerçevesinde 'Türkiye'de Perakendeciliğin Geleceği, Yerel ve Küresel Büyümeyi Yönetme' başlıklı oturumda Duke Üniversitesi Profesörü Gürhan Kök'e Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, Koton Mağazacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz ve Teknosa Ticaret A.Ş. CEO'su Mehmet Nane eşlik etti. Yılmaz Yılmaz Koton'un ürününün yüzde 80'ini Türkiye'den satın aldığını ve üretimin 56 gün sürdüğünü ama bunu daha da kısaltmak gerektiğinden bahsetti. Yılmaz "Türkiye'de ortalama trikonun fiyatı 29 TL, hızlı moda çok önemli ama fiyatı nerede konumladığınız daha da önemli, pazarda büyümek için fiyat tuturmak şart" diyerek fiyat politikalarına dikkat çekti. Yerelleşmenin öneminden de bahseden Yılmaz Yılmaz, farklı pazarlarda o müşteriye uygun ürünlerin mağazalarda sunulduğunu belirtti. Özellikle rekabetin yoğun olduğu Rusya gibi yabancı pazarlara girerken yerelleşmeye çok önem verdiklerini de ekledi. Yılmaz; "Ürününü yerelleştiremeyen firmalar, müşteriyi kendilerinden alışveriş ettirmekte zorlanır" dedi.
Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort; "Online alışveriş ve Mobil Market'te başarı lojistik altyapıya bağlı"
Özgür Tort, yenilikçiliğin Migros'un 58 yıl önce gıda perakendeciliğini ilk yapan şirket olmanın getirdiği bir duruş şekli olduğunu vurguladı. Tort, "Biz yenilikçi olalım diye yenilik yapmıyoruz. Bir sektörde bir işi ilk yapan sizseniz ve bunun sonunda sürekli başarı gelmişse, durmanız mümkün değil. Dolayısıyla yenilikçilik bizim için bir tercih değil; bir zorunluluk, bir duruş şekli" dedi. Facebook'un milyarlarca dolara halka arzının gerçekleştiği bugünlerde alışverişte mobil deneyimi tartışmanın doğru olmadığını belirten Tort, sözlerini şöyle sürdürdü: "Burada tartışılması gereken yegane şey, hızla bu dünyaya adapte olabilmektir. Biz mobil market uygulamasında, bunu biz yapmasak da başkalarının yapacağını gördük. Madem ki yapılacak, o halde ilklerin markası olarak biz yapmalıyız dedik ve yaptık." Online alışveriş ve Mobil Market uygulamasının arkasında tam anlamıyla 'lojistik oyun planı' olduğunu belirten Özgür Tort, "Bunun arkasında çok ciddi bir lojistik altyapı var. Bunu sağlayamazsanız başarılı olmazsınız" dedi. Şu anda Migros Grubu içinde online alışveriş ve Mobil Market uygulamalarının son derece başarılı bir şekilde devam ettiğini vurgulayan Özgür Tort; bu iki uygulamanın gıda perakendesinde yakın gelecekte toplam ciro içindeki payının yüzde 5 ila 10 oranları arasında bir banda oturmasının hayal edilebileceğini açıkladı.
Teknosa Ticaret A.Ş. CEO'su Mehmet Nane; "55 Milyarlık Best Buy Türkiye'de Teknosa'nın icatçılığı ile baş edemedi"
Teknosa halka arzını yeni tamamlayan Mehmet Nane, firmanın nasıl Türkiye'nin en fazla ilde yer alan perakendecisi konumuna geldiğini örneklerle anlattı. Mehmet Nane, Teknosa'nın inovasyona ve bilgiye verdiği önemden bahsetti ve "Best Buy CEO'su Teknosa'nın arka ofisindeki sistemleri görünce inanamadı, 2005 yılında yapılan yatırımla büyük sıçrama yapıldı" diye ekledi. Nane, "55 Milyarlık Best Buy Türkiye'de Teknosa'nın icatçılığı ile baş edemedi" dedi. Teknosa Akademi'nin kendilerine kazandırdığı avantajları anlatan Nane, Teknosa mağaza eleman değişim oranının sektör ortalamalarının çok altında seyrettiğini ve mağaza yönetici terfilerinin tamamının içeriden yapılmasında bunun büyük etkisi olduğunu söyledi.
Koç Üniversitesi İşletme Fakültesi Yönetici Direktörü Dr. Esel Çekin: "Sektördeki iş dünyası ile akademisyenleri bir araya getiren önemli bir konferans oldu"
Koç Üniversitesi İşletme Fakültesi Yönetici Direktörü Dr. Esel Çekin, KÜMPEM'in Perakendecilik Konferansı sonrası perakende sektöründeki iş dünyası ile bu konuda araştırma yapan dünyanın ileri gelen akademisyenlerin bir araya gelmesinin sektörün gelişmesi açısından çok önemli olduğunu belirtti. Dr. Çekin, bu sene ikincisi yapılan konferansa olan ilginin geçen senenin üç dört katı olmasının da sektörün bu konudaki artan ihtiyacını göstermesi açısından önemli olduğunu söyledi. Özellikle Zara konusundaki akademik araştırmada kullanılan algoritmik modelleri sektör ileri gelenlerinin ilgiyle dinlediğini kaydeden Dr. Çekin, bu bakış tarzının yavaş yavaş sektöre yerleşmesi ile önemli ilerlemeler kaydedileceğinin de altını çizdi. Dr. Çekin konferansın en önemli noktalarından birinin sektörün duayenlerinin katıldığı panel olduğuna dikkat çekti. Akademisyenlerin sektörün gerçek ihtiyaçlarını tanıması ve birlikte çalışmalar yapılmasını tetiklemesi açısından Koton'un Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Teknosa CEO'su Mehmet Nane ve Migros CEO'su Özgür Tort'un panelde vurguladıkları inovasyon, yerellik gibi konuların da çok önemli olduğunu belirtti. Dr. Çekin, aralarında Penti'nin sahibi Sami Kariyo, Ziylan Mağazacılık Genel Müdürü Jaklin Güner'in de aralarında bulunduğu 150 kişilik sektör üst düzey temsilcisi ile Türkiye'nin farklı üniversitlerinden 50 akademisyeni bir günlük konferans boyunca misafir etmekten büyük memnuniyet duyduklarını söyledi.