Haberler

Gomidas'la Son Yolculuk

Güncelleme:
Abone Ol

Gomidas'ın Doğumunun 140. Ve Ölümünün 75. Yılı Anısına Anadolu Kültür Tarafından İstanbulahay Projeleri Kapsamında Bir Dizi Etkinlik İstanbullularla Buluştu.

Ermeni halk müziğinin mihenk taşı olarak bilinen Gomidas, 19. yüzyılın sonunda, İstanbul ve Anadolu'yu karış karış dolaşarak, bölgesel halk ezgilerini ilk derleyen, kayıt altına alan etnomüzikolog olmuştur. Sanatçı, kompozisyon, yorum, eğitmenlik, koro şefliği gibi, müzik dünyasında geniş bir alana yayılan çalışmalarını Almanya-Türkiye-Fransa merkezli olarak sürdürmüş ve kayıt olanaklarının son derece sınırlı olduğu bir dönemde, ortak müzik tarihimize çok önemli kalıcı eserler bırakmıştır.

Ermeni müziğinde çığır açmış, Türkçe, Kürtçe halk müziği derlemeleri de olan besteci, müzikolog ve koro şefi Gomidas, doğumunun 140. ve ölümünün 75. yılında kendi şarkılarıyla anılıyor.

İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı etkinlikleri kapsamında gerçekleştirilecek projenin son etkinliği 'Gomidas'la Yolculuk / Dans ve Doğaçlama' isimli konser, 24 Aralık Cuma günü saat 21.00'da İTÜ Maçka Kampüsü, Mustafa Kemal (G) Amfisi'nde müzikseverlerle buluşacak.

Ücretsiz takip edilebileceka konserin piyanisti Ayşe Tütüncü'nün, Melikcan Zaman'ın kemanı ve Sıla Gerbağa'nın flüdü eşliğinde Gomidas'ın müziği ve müziğinden yola çıkan doğaçlamaları Mihran Tomasyan yönetimindeki Çıplak Ayaklar Kumpanyası'nın dans performansıyla bir araya gelecek.

Ayşe Tütüncü

Mozaik, Piyano Perküsyon grubu ve Üçlüsü ile Cook Alametler Belirdi, Yedi Yer Yedi Gök, Panayır..... gibi albümler çıkaran Ayşe o albümleri yaparken de konserleri verirken de değişik değişik diyarlara gitti geldi; kendisi çocuklarla, gençlerle (Afyon, Kars, ...), ya da müzik bilmeyenlerle de birlikte müzik çalışmayı seviyor, ders ve atölyeler yapıyor, kısa film (...., Oğlunuz Erdal) ve tiyatro müziği (...., Sahte Kimlikler 5) yapmak çok hoşuna gidiyor.

Öte yandan sokakları ve orada hep birarada olmayı önemsiyor, o nedenle bir cep piyanosu icat etmenin yollarını arıyor.

Ayşe özellikle yazılı müzik ile emprovize müzik arasındaki gerilimi dengeleyebilmek ve ikisine de uzanabilmek için ortada bir yerde durmayı tercih ediyor. Besteleri ve düzenlemelerinde serbest bölümler ile yazı iç içe örülerek çalınıyor.

Çıplak Ayaklar Kumpanyası

Çıplak Ayaklar Kumpanyası saz çalan olmaktansa kopan tel olmayı tercih eder. Her türlü hayale açıktır. Çoğalsak ne güzel olur… Ama kopan tek bir tel bile anlaşılmaya yeter. Her türlü ayrım ve şiddete karşıdır.

Düşünmeye, tartışmaya, konuşmaya iyi gelebilir. Çocukların da ulaşabileceği yerlerde saklanmasında bir sakınca yoktur. "Şarkı dinlemek yerine şarkı söylemeyi" tercih eder. Kerameti kendinden menkuldür. Deneme aşamasındadır ve hep deneme aşamasında kalmayı tercih eder. "Dansçı-oyuncu- tiyatrocu- müzisyen- video…." Çok amaçlı bir yapı oluşturmayı düşlemektedir. İlhan Berk'in "Çıplak ayak" şiirinde dediği gibi "bir düş ülke"dir, yada bu "düş ülkeyi" arar…

Çıplak Ayaklar Kumpanyası alternatif bakış açılarını barındıran dansçıların kurduğu bir proje topluluğudur. Amacı Türkiye'de giderek gelişmekte ve tanınmakta olan Modern / Çağdaş Dans (hareket-performans-tiyatro-video vb.) sanat dalının önemli bir temsilcisi olmak ve düzenli eser üretip farklı bir sahne dili oluşturabilmektir.

Bu amaçla faaliyetlerini koreografik eserler dışında eğitim, festival, farklı sanatçılarla birleşmeler (ortak üretim) ve organizasyon alanında da sürdürmektedir. Türkiye'de modern dans alanında önemli bir açığı doldurduğuna inanan topluluk deneysel bir zeminde durmayı tercih eder.

Melikcan Zaman

1982 yılında İstanbul'da doğdu. Metin Baruh ile 1989 yılında başladığı keman çalışmalarına İ. Ü. Devlet Konservatuarı'nda 1990 yılında Doç. Ceyda Uzgören ve 1993 yılında da M. S. Ü. Devlet Konservatuarı'nda Prof. Çiğdem Yonat İyicil ile devam etti. Prof. İyicil'in sınıfından 2004 yılında "pekiyi" derece ile mezun oldu.

2000 yılında T.C. Kültür Bakanlığı Oda Müziği yarışmasında 2. ödülü aldı, aynı yıl Akdeniz Gençlik Orkestrası'nda görev almaya hak kazandı.

Melikcan Zaman 2004 yılından itibaren Sayat Nova Korosu'nun şefliğini sürdürmekte olup aynı zamanda Bakırköylü Sanatçılar Derneği (BASAD) Müzik Bölüm Başkanlığı görevini sürdürmektedir.

Sıla Gerbağa

Flüt eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nda tamamlamış olup, Müzik İleri Araştırmalar Merkezi'nde (MIAM) yüksek lisans programına devam etmektedir.

ISCMS 2010'da, İsmet Sıral Yaratıcı Müzik Atölyesi'nde Etkinlik Koordinatörü olarak yer alan Sıla Gerbağa, 2003 yılından bu yana içinde bulunduğu Novavon Flute Quartet ve çeşitli müzisyenlerle yaptığı çalışmalarla müzik hayatını sürdürmektedir.

Kaynak: Bültenler / Magazin

Haberler

Bakmadan Geçme

1000
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Haberler.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
title