'The Artist' Teknolojiye Başkaldırı Mı?
Sinema eleştirmenleri ve yönetmenler; beş Oscar ödülü kazanan siyah-beyaz ve sessiz 'The Artist' filmini nostaljik bir başyapıt olarak değerlendiriyor.
Geçtiğimiz pazar günü düzenlenen 84'üncü Oscar töreninde; 'En İyi Film', 'En İyi Yönetmen', 'En İyi Erkek Oyuncu', 'En İyi Müzik' ve 'En İyi Kostüm' Oscar'larına layık görülen 'The Artist' filmi sinema dünyasında yeni bir tartışma başlattı. GÜNAydın köşe yazarı Yüksel Aytuğ, geçtiğimiz günlerde kaleme aldığı yazısında; anlattığı döneme uygun olarak siyah-beyaz ve sessiz olarak çekilen filmi teknolojiye başkaldırı olarak yorumladı. Filmin; dört boyutlu filmlerin yapılmaya başlandığı günümüzde, teknolojiye bir başkaldırı olup olmadığını, sinema eleştirmenlerine ve yönetmenlere sorduk...
RAŞİT ÇELİKEZER (Yönetmen)
BİZ O DÖNEM ÜLKE KURUYOrduK
Sessiz ve siyah-beyaz bir filmin ödül alması, sinemanın geleceğini sorgulatmaz. Ödül alması, filmin başarılı olduğunu kanıtlıyor. Bence güzel bir nostalji oldu. Film, Türkiye'de ilgi görmedi ama Amerika ve Avrupa yıkılıyor. Bizde o etkiyi yaratmadı. Çünkü biz, filmin anlattığı dönemde ülke kuruyorduk, sinemayla ilgilenmiyorduk.
HAKAN ALGÜL (Yönetmen)
NOSTALJİ DİYE BAKMAK GEREK
Filmin Oscar almasının ve beğenilmesinin sebebi; sinemanın en temel görevi olan, duyguyu karşı tarafa geçirebilmesi. İzleyen herkes, filmin ne anlatmak istediğini gayet iyi anlıyor ve bu anlamda film amacına çok iyi hizmet ediyor. Bu filmi teknolojiye başkaldırı olarak yorumlamak doğru olmaz. Bence nostalji olarak değerlendirilmesi gereken bir yapıt.
MURAT ŞEKER (Yönetmen)
KÖKLERE DÖNÜŞ VAR
Sinema aşkını, sessizden sesliye geçiş sürecini çok iyi anlattığı için bu film bir başyapıt. Çünkü sinema kendi özlerine, köklerine dönüyor. 2012'de sessiz ve siyah-beyaz bir film yapmak çok iddialı ve cesur bir karar. Film, imkansızı başardı. Bu anlamda filmi, teknolojiye başkaldırı olarak görebiliriz.
SERDAR AKBIYIK (Eleştirmen)
ÖZLEMİN İFADESİ
The Artist', nostaljiye olan özlemin bir ifadesi. Bu filmle üç boyutlu teknolojiye tepki gösterildiğine inanmıyorum. Üç boyut teknolojisi artık sektördeki yerini almıştır ve bu teknoloji bir moda değildir. O yüzden filmin, sinemanın geleceğini tehdit ettiğini düşünmüyorum.
ATİLLA DORSAY (Eleştirmen)
ÇOK GÜZEL BİR DEĞİŞİKLİK OLDU
Çoğu filmin teknolojiyle ayakta kaldığı günümüzde; sinema tarihinin üçte birine yakın bir dönemi kapsayan sessiz sinemaya bir saygı gösterisi sunmak kötü bir şey değil. Sinemanın geleceği için bir tehlike de değil. Çok güzel bir hoşluk, bir değişiklik, bir nostalji olarak değerlendirmek lazım filmi. Ama Oscar'da en önemli ödülleri almalı mıydı; kuşkuluyum.
UĞUR VARDAN (Eleştirmen)
BELKİ ÜÇ BOYUTLU SESSİZ FİLM İZLERİZ
'The Artist' gibi filmler çok nadir çekilir, zaten çok nadir çekildiği için de böyle bir ilgi gördü. Teknolojinin sınırları ne kadar gelişirse gelişsin ve sinemaya dahil olursa olsun, her daim iyi hikayelere ihtiyaç duyulacaktır. Ama belki de ileride şöyle bir karışım olur; 'The Artist' üç boyutlu çekilir ve aynı öyküyü bir de gözlüklerle izleriz.
Sabah : http: //www.sabah.com.tr