Haberler

Oyunların Birer Teknoloji Demosu Haline Gelişi

Abone Ol

Son yıllarda oyun sektöründe, görsellik olarak akıl almayacak bir gelişmin yaşandı.

asdasdasd

Son yıllarda oyun sektöründe, görsellik olarak akıl almayacak bir gelişmin yaşandı. Aslına bakarsak bu gelişim halen daha yaşamaya devam ediyor. Bundan beş yıl öncesine kadar hayal bile edemeyeceğimiz oyun için görselliği şuan yapımlarda karşımıza çıkıyor ve hatta bu durum çok sıradan bir hale gelmeye bile başladı. Oysa çok değil, bundan sadece 8 yıl evvel 2008 senesinde Remedy tarafından geliştirilen ve Rockstar'ın dağıtımcılığını üstlendiği Max Payne'in inanılmaz gerçekçi görselliğe sahip olduğunu düşünüyorduk. Şimdi ise bu yapımlar gözümüzde adeta birer basit atari oyunu gibi olmuş durumda. Lakin, oyunlarda görselliğin bu denli gelişmesi ne kadar iyi oldu işte orası tartışılır. Bu kalitenin günümüz yapımlarından götürdüğü oldukça büyük şeyler söz konusu durumda…

Oyunlarda görselliğin gelişmesi ve neredeyse gerçeğe yakın bir hal alması elbetteki muazzam bir şey fakat pek çok yaşını başını almış oyuncunun fark edeceği üzere artık oyunlar günümüzde adeta birer teknoloji demosu haline geldi. O yıllar önce oynadığımız hikaye ağırlıklı etkileyici oyunlar, şimdi yerini basit birer kopyaya bıraktı. Bu durum yalnızca yeni çıkan oyunlarda değil, çok eski ve köklü oyun serilerinde bile karşımıza sıkça çıkıyor. Oyun dünyası adına gerçekten çok üzücü…

max-payne-2

Oyunlarda görsellik elbetteki günün standartları düşünüldüğü zaman belli bir seviyede olmalı, sanırım buna karşı çıkacak herhangi bir oyunsever yoktur. Fakat sadece görsellik sunup, içi boş bir şekilde piyasaya çıkan yapımlar gerçek anlamda oyun piyasasını zedeliyor diye düşünüyorum. Ana oyunu haricinde Crysis serisi ve yine Crytek tarafından geliştirilen Ryse: Son of Rome bu durumun en güzel örneklerinden birkaçı olacaktır diye düşünüyorum. Her biri ötekinin aynı, sadece görselliği geliştirilmiş ve bazı ufak rötuşlar yapılmış oyunlar her sene karşımıza çıkıyor ve hatta bununla da sınırlı kalmayıp oyun piyasasının büyük bir bölümünü ellerinde tutuyorlar. Gerçek anlamda kaliteli bir hikaye ve atmosfere sahip bir oyunu en son ne zaman oynadığımı neredeyse hatırlayamıyorum. Elbetteki bu kalitede oyunlar çıkmıyor değil fakat diğerlerinin yanında sayı olarak oldukça az bir seviyedeler.

Bundan yıllar öncesinde piyasaya sürülen oyunlara baktığımız zaman firmaların zaten inanılmaz görsellik sunma gibi bir amaçları bulunmadığı için, karşımıza çok daha başarılı ve etkileyici yapımlar sunuluyordu. İşin daha acı yanı ise oyuncuların da bu işe dahil olmaya başlamış olması. Sırf görselliği düşük veya daha sonra düşürüldü diye bazı oyunların yüzüne dahi bakılmıyor. Aslında bu oyunlar piyasada bulunan "AAA" pek çok yapımdan çok daha başarılı. Özellikle yeni nesil oyuncular için durum maalesef ki bu…

Yukarıda da bahsetmiş olduğum gibi Crysis serisinin devamı ve Ryse: Son of Rome bu durum için sadece birkaç basit örnek olacaktır. Bunlar gibi pek çok oyun her yıl piyasaya sürülüyor ve biz oyunculara inanılmaz vaadlerde bulunuyor ama maalesef bu vaadlerin yarısını bile yerine getirmeyi başaramıyor. Bu durumun firmalardan çok yine oyunculara bağlı olduğunu düşünmek yanlış olmayacaktır. Teknolojinin de bu denli gelişmesiyle birlikte oyuncular her zaman için daha ve daha iyisini istemeye başlamış durumda. Firmalar da oyuncuların bu ihtiyaçlarını karşılamak adına tamamen içi boş yapımlarla karşımıza çıkıyor ve çıkmaya da devam edecektir diye düşünüyorum.

Crysis3_Screenshot_CityWater

Demin üstü kapalı bir şekilde bahsetmiş olduğum görsel seviyenin düşük olması ya da daha sonradan düşürülmesine yapılan ağır eleştiriler gerçekten gün geçtikçe artıyor. Bu konulardaki en güzel örnekler ise Assassin's Creed: Unity/Syndicate, Watch Dogs ve son zamanlarda The Division olacaktır. Evet, tüm bu yapımların ortak noktası elbette ki Ubisoft… Oysa ki bu yapımlar düşürülmüş halleriyle bile sağladıkları görsellikle muazzam bir iş çıkartmayı başarıyor. Fakat gerçekten yeni nesil oyuncular oldukça acımasız ve tüketici bir düşünce şekline sahip duruma geldi. Eh, elbette ki bu sözlerimden dolayı Ubisoft'un oyuncuları belli bir ölçüde, sadece dikkat çekmek adına abartılı tanıtımlar yapmadığını da düşünmeyin.

Tabii ki gerek görselliği, gerek hikayesi, gerek oynanışı ve gerekse atmosferiyle oldukça başarılı yerlere gelmiş olan yapımlarda yok değil. Son dönemlerde piyasaya çıkan; The Witcher III: Wild Hunt, Batman: Arkham Knight, Star Wars: Battlefront, Bloodborne ve benzeri bazı yapımlar bu durumun en iyi örneklerinden olacaktır. Aynı durumda şu da bir gerçek ki her ne kadar daha yaşlı oyuncular için görsellik ön planda olmasa da günümüz oyunları da belli bir görsel seviyeye sahip olmalı. Sonuçta oyunlarda görsellik belki oynanış, atmosfer ve hikayenin gerisinde kalıyor olabilir ama tüm bunları bize bir bütün halinde yansıtan en büyük etkenlerden bir tanesinin görsellik olduğu da su götürmez bir gerçek.

Yavaştan konuyu toparlamak gerekirse, yıllarımı oyunculuğa vermiş biri olarak artık sıradan, sadece teknolojik gelişim sunan yapımlar yerine daha dolu içeriğe sahip yapımlar görmek istiyorum. Bu konuda pek çok oyun severin de benimle aynı düşüncelere sahip olduğunu düşünüyorum. Özellikle bu sene içerisinde piyasaya sürülmesi beklenen yapımları düşündüğümüz zaman ise bu beklentimizi büyük bir ölçüde karşılayabilecekmişiz gibi görünüyor. Umuyorum ki bu umutlarımız boşa çıkmayacaktır… Bir sonraki yazımda görüşmek üzere, hepinize bol oyunlu günler dilerim.

Habere ulaşmak için- turkishplayer.com

Kaynak: Turkishplayer.com / Teknoloji

Teknoloji Haberler

Bakmadan Geçme

1000
Yazılan yorumlar hiçbir şekilde Haberler.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.
title